Sahabat Maya

Rabu, 4 Januari 2012

Awak...nak kawan dengan kita tak?


Hari ni...first day sekolah bagi semua kebanyakan negeri di Malaysia...Terasa bahang yang mengujakan walaupun aku ni belum lagi ada anak...ngeh..ngeh..ngeh... Adik-adik aku pulak dok jauh tapi aku tahu depa dah sedia nak memulakan satu detik & azam bagi permulaan tahun 2012. To my youngest sis, I know you're struggling for UPSR this year...Hopefully you'll do the best...I'll support you as best as I can... I pray that you'll succeed along the way.

Bila sebut je pasal sekolah, mesti aku teringat hari pertama jejak kaki gi sekolah...Pikiran time tu 'naif' lagi... bila sebut sekolah ja, mesti teringat kena belajar dalam kelas, cikgu garang-garang...tapi bila masuk ya Allah bestnya... Ramai kengkawan baru...tapi aku pulak mula-mula masuk sekolah 'pesen' pendiam...muka sekupang ja...mana la reti nak making friends...Last-last aku hentam melalak dalam kelas hahaha...kecik2 aku da jadi artis walaupun lagu sepohon kayu tapi aku dapat ramai kawan dengan nyanyian aku yang ala-ala sumbang tu hahaha....

P/S: Tak payahlah aku gi kat sorang demi sorang tanye " Awak, nak kawan ngan kita tak" ngehehehe...