Sahabat Maya

Rabu, 6 Jun 2012

Kisah aku, kamu dan dia

Kisah kita kisah purba, cerita zaman dahulu kala. Persahabatan kita berkurun lama.
Namun cinta kita sehari cuma. Aku & kamu sehati sejiwa. Kamu Hang Tuah & aku Tun Teja.
Barangkali kita tak dijodohkan bersama. Sehingga terlerai sumpah setia.



Kamu telah punyai suri di hati. Yang telah bergelar isteri.Kasih sayang kamu & dia telah termeterai. Sehingga lahirnya dua puteri. Aku sedar bahwa aku cuma menumpang kasih di sudut hati. Lalu aku membawa diri.

Aku membawa kemudi hidupku mengikut haluan sendiri. Alhamdulillah Allah temukan aku dengan kekasih hati. Dia menjaga aku lebih dari nyawa sendiri. Walaupun mendapat tentangan dari orang sekeliling aku tak peduli. Restu telah ibu bapa ku beri. Apa nak kesah orang bercakap kanan & kiri.

Kisah aku & kamu berakhir sejak dahulu lagi. Apabila kamu pergi tanpa meluahkan rahsia hati.