Sahabat Maya

Jumaat, 22 Jun 2012

Suatu zaman dahulu...

Terasa baru semalam aku mendengar cerita-cerita putera-puteri dipenuhi dengan magis. Dunia khayalan itu membuat aku terbuai-buai oleh perasaanku sendiri....Aku pejamkan mata & dibawa merentasi seluruh pelosok dunia dengan cerita dari pelbagai latar belakang dan negara....

"Pada suatu zaman dahulu.........." (Once upon a time)

"Dan akhirnya mereka hidup bahagia bersama-sama selamanya..." (And they live happily ever after).

Source

Kedengaran menarik...Tatkala itu terbayang, bilakan aku bisa melalui alam dewasa? Tak sabar rasanya ingin menjadi besar.

Kelmarin baru aku tersedar, semua itu hanya mimpi indah semalam. Aku kini berusia lewat 20-an, masih meniti hari sebagai seorang insan yang tersedar hidup kita bukanlah seperti cerita dalam khayalan. Hidup ini satu realiti dan bukan satu kisah dongeng.

P/S : Bak kata saiful apek "Hidup ini bukan seperti filem Hindustan, tetapi seperti filem Melayu (macam-macam ada).