Sahabat Maya

Jumaat, 7 September 2012

Neon Putrajaya...Aku suka...

Aku suka melepak kat Putrajaya waktu malam. Aku dapat rasakan kedamaian di situ. Bilamana aku melihat lampu neon di sekitar Jambatan Wawasan aku dapat rasakan tercerita berjuta kisah di sebalik kerlipan lampu-lampu itu.



Ada kisah bahagia yang ingin dikongsi bersama orang tersayang, ada kenangan indah yang pernah terukir di situ, ada cerita duka seorang ibu atau bapa yang setia menantikan kehadiran anaknya, ada kerinduan seorang teman kepada teman lama.

Hidup ini ada pelbagai kisah indah yang tak perlu diceritakan, ianya didedikasikan khas buat orang yang kita sayang. Aku sedar dan insaf bila aku menuding jari kepada kesilapan orang, aku hanya membuka aib diriku sendiri.

Kehidupan adalah sebuah pilihan. Pilihan di tangan kita untuk menjadi yang terbaik...

P/S : Usah risau andai diri kita dihargai :-)