Sahabat Maya

Khamis, 8 November 2012

Pasti Ke Curang?

Munah cuba menghubungi suaminya berkali-kali tapi tak dapat. Telefonnya tidak diangkat. Hatinya mula berasa tak sedap. Fikirannya berlegar-legar.

"Suami aku ni pergi outstation ke pergi dating? Dari pagi tadi aku telefon tak berangkat. Dah la tengah hari tak telefon aku"

Munah mula mundar-mandir. Hatinya tidak tenteram. Semalam si Tijah kata dia nampak suami Munah keluar dengan perempuan lawa. 

" Ah tak boleh jadi ni. Dari suami aku dikebas orang baik aku berhati-hati"

Dia mula mendail semula. Kali ini berjawab.

Munah : Assalamualaikum abang, abang ke mana? Seharian ayang call tak berjawab? Ayang risau tau

Suami : Ayang, kan abang bagitau abang kena attend seminar, lepas tu abang ditugaskan untuk entertain client dari Dubai. Yang boleh jadi lama tu sebab one of the clients tiba-tiba sakit jantung. Abang yang kena hantar dia pergi hospital, tu yang lambat. Abang minta maaf ye ayang.

Munah : Oh, macam tu...(dalam hati Munah menyesal sendiri kerana curiga...)




P/S   : Sekadar cerita di petang hari (^_^)